200601 harmadikVI. Pünkösdi Zarándoklat

2023. május 29.
Ismét, immár hatodik alkalommal sikerült megrendezni a Pünkösdi Zarándoklatot.
Külön öröm számunkra, hogy egyre többen kíváncsiak erre a programunkra

Fotók: Kármán Csaba

200601 harmadikVII. Talpra magyar!

2023. március 12.
Ezt a rendezvényt társszervezetünkkel közösen rendeztük meg, ismételten nagy sikerrel.
Gyalog, kerékpárral, futva.

200601 harmadikTéli túra a kéken

2023. február 21.
Szintén az idén debutált ez a túra is, reméljük szép hagyomány lesz belőle...

200601 harmadikMenet a hősökért - Doni 80

175 ember, gyalog és kerékpáron teljesítették a túrát, amely hossza 32,7 km.

Fotók: Dobos Ferenc, Horváth Bence, Kardos Mihály, Kiss Károly

200601 harmadikAdventi túra - koncerttel

Az idén első alkalommal rendeztük meg ezt a túrát, kis kultúrális csemegével a végén. A kopáncsi templomban az orosházi Amigó Band lépett fel.

Fotók: Kincses Benjamin, Turán János, Viczián Zoltán

200601 harmadikIII. Vissza a városba kerékpáros túra
Az idén 3. alkalommal rendeztük meg ezt a túrát.

200601 harmadik2022. június 25.  Szárazér-menti túra

Harmadik alkalommal került megrendezésre túránk a múzeumok éjszakáján...

200601 harmadikV. Pünkösdi zarándoklat

Ötödik, jubileumi túra kedvező időjárással, közel száz résztvevővel

Fotók: Kármán Csaba

200601 harmadikHarmadik Doni Emléktúra

2022. január 22-én került sor a következő túránkra...

Fotók: Viczián Zoltán, Kármán Csaba, Oravecz Ildikó

200601 harmadikVissza a városba - kerékpáros zarándoklat

2021. szeptember 18.-án került megrendezésre a kerékpáros túra Orosházától Kopáncspusztáig.

Fotók: Viczián Zoltán, Meleg Marianna

200601 harmadikElső lépés az életért - második túra:

Első lépés az életért – Ezt a nevet viseli a Pünkösdi Zarándoklatért Egyesület gyalogtúrája. Sokat mondó elnevezés ez, hiszen ennek az első lépésnek a megtétele többféleképpen befolyásolhatja életünket. Kedvet csinálhat a mozgáshoz, melynek hatására egészségesebbek lehetünk, megismerhetünk általa egy remek közösséget, melynek köszönhetően nem leszünk többé egyedül, valamint a séta alatt felfedezhetjük azt is, milyen csodás a környezetben, melyben élünk.

200601 harmadikJusth Zsigmond túra - második:

A tavalyi eseményhez viszonyítva hamarabb, már július 24-én nekivágtak a két résztávból álló, összesen 35 kilométeres távnak a Justh Zsigmond Emléktúra résztvevői. A rendezvény célja viszont nem változott az előző évhez képest: egy ismeretterjesztő, új kihívásokkal rendelkező útvonalon biztosítson a résztvevőknek szabadidős programot. A túra szervezője, Viczián Zoltán is ennek megfelelően alakította ki a programot.

200601 harmadikMásodik doni túra:

A doni hősök tiszteletére ebben az évben ötödik alkalommal meneteltek Orosházán és környékén. Ezúttal nem a mínuszok, hanem a kánikula nehezítette meg a résztvevők dolgát.

A fotókat köszönjük Tóthné Erzsikének!

200601 harmadikMásodik Száraz-ér túra:

Június 26-a számos izgalmat tartogatott a Tótkomlósra érkezők számára. A nagy népszerűségnek örvendő motorosfelvonulás után a Múzeumok Éjszakája várta az érdeklődőket fröccsudvarral, kirakodóvásárral, koncerttel és természetesen sok-sok nyitva tartó múzeummal. A Tótkomlós határában fekvő Tanyamúzeum mellett a város három másik múzeuma, a Szlovák Emlékház, a Koppány János Szlovák Néprajzi Gyűjtemény és a Tótkomlósi Szlovák Tájház is nyitva tartott ezen az éjszakán egészen 23 óráig. A helyszínek ingyenes lovaskocsis múzeumjárattal is megközelíthetők voltak. A tárlatvezetés mellett a bátrabbak akár népi viseletbe is öltözhettek, és fotózkodhattak is a néprajzi gyűjtemény előtt.

200601 harmadikIV. Pünkösdi zarándoklat:

Sokan autóval, mások biciklivel, a legbátrabbak pedig gyalogosan tették meg a távot pünkösdhétfőn a kopáncs-pusztai templomig. Az Orosházáról induló zarándokok 7 órányi út után érkeztek meg az egyetlen épen maradt román kori templomig, ahol már egy kis finomsággal várták őket.Az éhes vándorok a finom falatok mellett lelki táplálékot is kaptak Tracsek Oszkár plébániai kormányzó szavai által.

200601 harmadikSzárazér-menti gyalogtúra:

A program Békéssámsonról indul, az első állomás a tervek szerint 9 óra 30 perckor a Szabadság Háza lesz. Innen a főtér történelmének bemutatása után 11 órakor a három kilométerre található Török hídhoz visz majd az út, majd Tótkomlós felé vezet tovább. Elsőként a túrázók az Orosházi úton található Tanyamúzeumot tekintik meg, ezután a Szent István téri Néprajzi Gyűjteményhez sétálnak tovább, majd a Szép utcában található Szlovák Emlékházba térnek be. Azon túl, hogy a résztvevők mindhárom múzeumba ingyenesen léphetnek be, mindhárom helyütt díjmentes idegenvezetés is várja őket.

200601 harmadikElső lépés az életért:

Idén három éve, hogy Mészár Hajnalka megalapította a sportközösséget. A cél akkor is ugyanaz volt, mint az augusztus 9-i túra esetében. A hozzávetőlegesen 25 főt számláló “keménymag” már bejárta a környéket, sőt még Milánóba is eljutottak, igaz oda nem gyalog.

200601 harmadikIII. Pünkösdi zarándoklat:

Amikor a 2019-es Zarándoklaton elindultam, azért imádkoztam, és ajánlottam fel a zarándoklatomat, hogy a lányunknak (férjem lányának) és a fiunk barátnőjének (az én fiam) mihamarabb legyen babájuk. Amikor a békéssámsoni templomba léptem, elállt a szavam, nem akartam hinni a szememnek, mivel a templom ajtóval szembeni falon Szűz Mária és Szent Erzsébet látható várandós állapotban. Akkor , ott én tudtam, hogy ez a két lány egyszerre lesz várandós. A képet lefotóztam és vártam az alkalmat, hogy ezt meg is mutassam a családomnak.

190610 masodikII. Pünkösdi zarándoklat:

Zarándoklat pünkösd hétfőn...Számomra felejthetetlen élmény. Nem vagyok katolikus, sem gyakorló hívő ember, de azt hiszem mindenkiben ott él valamilyen formában a hit, a lelki kapaszkodó, amit az életünk nehéz pillanataiban görcsösen markolunk...és fohászkodunk. Szerettem az egészet, úgy ahogy van.Attól a pillanattól kezdve, ahogyan az elmúlt év Pünkösdjén, Viczián Zoli invitálására a férjemmel kimentünk Kopáncspusztára, és megláttam a semmi közepén az Árpád-kori, román stílusú, fák között megbúvó kis templomot, nos azt hiszem abban a pillanatban, talán még magam sem tudtam, de minden eldőlt.

180522 elso

I. Pünkösdi zarándoklat:

2018-05-21.-én több hetes szervező munka után sor került ezen keresztény rendezvényre. Hat órakor összegyűlt zarándokokat harangszó után László atya áldása indította útnak. Orosházát elhagyva utunk első megállója Vásárhely-puszta emlékműve volt. Fecskés-partnál Lengyel György polgármester úr tanyavilágról szóló megemlékezését csodálva hallgattuk.  Sípos János úr a régi tanyavilág lakója csodás népdallal ajándékozott meg minket. Lelkileg feltöltődve folytattuk utunkat.

180522 elso

A kopáncsi templom magasból - Pálhegyi Zoltán képei

Pálhegyi Zoltán képeit tesszük közre ebben az albumban, amelyek Kopáncspusztán készültek.